diumenge, 17 de maig del 2015

SETMANA 8: de l'11 al 15 de maig

Aquesta setmana, el dilluns, els estudiants han presentat els seus relats digitals fets en grups. Cada grup ha agafat una temàtica diferent (des del consum, passant pel maltractament de gènere i dependència en drogues).
Dues mostres:

Grup 2



Ha sigut una experiència molt sorprenent. Cada grup ha utilitzat tècniques diferents i visions diferents, interpretant i fent-se seu el concepte de Relat Digital. En general, tots els cinc grups ens han sorprès positivament.

A la segona part de la sessió se'ls presenta el projecte que hauran de realitzar com a treball final de l'assignatura. Es tracta de dissenyar un projecte d'Acció socioeducativa en l'àmbit de les TIC. Se'ls plantegen diversos casos pràctics i un guió de treball que poden agafar com a punt de partida o poden crear un supòsit real o inventat.


Les altres dues sessions de la setmana les han dedicat a començar a estructurar el projecte per grups. Tots els grups treballen sobre un Drive compartit (això em sorprèn).

  • Ari, Vane, Natàlia i Mariona: ja han arribat sabent quina tasca faria cadascú (unes escriuen el treball, les altres es dediquen a elaborar el material -bloc, disseny powerpoint,...-. Tenen parlat tot el projecte de forma oral, saben què faran, quina serà la intervenció i quines actuacions/activitats faran.
  • Pau, Mercè, Pau, Cristina i Èlia: es distribueixen parts del treball del guió sense decidir quina serà la intervenció. Només tenen clar el cas, per tanr la responsabilitat de decidir la intervenció recau sobre qui li toca fer aquesta part del treball.
  • Mònica, Paula, Alba i Júlia: es basen en un cas real de lalba que li va passar a les pràctiques sobre adolescents i cyberbulling. Tenen clar que la intervenció serà en el col·lectiu grup classe, però no saben quina serà la interven cio. Sembla que entre dues comencen a escriure el treball.
  • David, Lambert, Júlia, Ferran i Ainhoa. Trien un cas dels proposats, es reparteixen les parts i cadascú s'assenta a redactar la seva part.

En la segona sessió de treball hi ha menys assistència. La majoria dels grups porta feina feta i avançada de casa. Només hi ha un grup que està elaborant el material virtual necessari per presentar el projecte amb al disseny del projecte (bloc, excel, material del curs de word per fer curriculums, pwp ...). Treballen desordenadament, no seguint el guió i això els permet treballar globalment. La resta de grups, en canvi, parteixen del guió proposat i de dalt a baix. Això crec que no els ajuda a pensar el projecte de forma global.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada